Ahad, 14 Ogos 2011

Sajak Ibu --<<<@


Ibu ...

Di kedinginan malam sUnyi terkenang dakU akan pemergianmu

dibUai sejUta kenangan maNis di siram segar ...

sUbur kasih penUh rindU mengiringi pemergianmu

Ibu...

sEjuta keampUnan kupinta darimu ..

bUat penghapus d0sa insan kerdil ini .

bUat menebUs kekUrangan melayani hayatmu ..

bUat melUnas hUtang jiwa . se0rg anak terhadap ibu .

Oh ibu ...

Ku tinggalkan jasadmu d kUburan ini

Namun , izinkan akU membawa pUlang kasih sayangmu

Izinkan ku bawa bersama semangat dan doamu

Izinkan aku pUlang berbekal keampUnan dan red0 mU ibu ...

Doakanlah aku ibu . agar bersemangat menyambUng amal ibadahmu

Berbekal akal , ilmU dan iman

Yank engkau ajarkan duLu .

YA TUHAN..

Ku titip jasad ibu untUk dikau rahmati

kU pinjam jiwa kental dan kasih saying ibu

bUat kekal hidUp yank berbaki . kU rayu keampunan Mu

segala dosanya ya Robbi

hidayahkan aku apa saja , demi menebus dosa ibUnda

Biar nyawa,harta dan jiwa ini jadi galang gantinya

Janganlah kau siksa dia wahai TUHAN

Aku p0hon aku rayu pada MU setulUs jiwa

Rahmatilah , kasihanilah Dia

Sepertimana ia mengasihi aku sejak kecil

Ya ALLAH ya tUhanku ..

AkU berpegang pada janji Mu , janji Rasul Mu .

Izinkan aku menyambung amal ibu

Izinkan aku memenuhi tawaran janji Mu

Demi ibuku

Demi ibuku

Demi ibuku

[ AL-FATIHAH untukmu ibu ]

p/s ::Menangis aku baca sajak nhe n tgk klip videonya...betol2x tersentuh ati .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan