Sabtu, 5 Februari 2011

ApA yANk kaMu taHu TeNtang CheNta !!

   ''Cinta itu baNyak peNgertiaNnya......!
bagi aKu cinta adaLah....KAWAN SEJATI.OraNk yaNk menyIntaimue mesKipun teLah mengeNaLimue deNgan seBeNar - benarNya iaitu baik dan burukMue !
setiap yaNk kita lakukan biarLar jujur kerana kejujuran itu terLalu penting daLam seBuah kehiduPan, Tanpa kejujuran hidup seNtiasa menjadi maInan oraNk oLeh itu jaNgan tertarik kepada seseoraNg kerana parasNya , seBab ke elokan paras dapat menyesatkan . Jangan puLak tertarik kepada kekayaannya kerana kekayaaNnya dapat musNah ! TertariKLah kepada s'seorg yaNk dpt buatmue tersenyum, kerana hanya senyum yaNk dpt membuat hari - hari yank gelap menjadi cerah . Ibarat kata oraNk setiap bunga mawar pasti ada durinya.
 Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan , seperti durian berduri kerana sedap isinya , kulit manggis pahit sebab manis di dlmnya dan bunga ros berduri kerana harum baunya....dan jika s'seorg hadir dlm idup kamu dan mnjadi sebahagian daripada kamu , tetap atas sebab tertentu dya terpaksa pergi . jangan terlalu sedih ! terimalah kenyataan itu dan sekurang -kurangnya dya pernah membahagiakan kamu tetapi.........apabila ada yank datang, jgn biarkan ia berlalu pergi dan jika esok klaw ia masih bertandang ,
jgn arap ia akan dtg kembali !!!
 



1 ulasan:

  1. dear,kamoo ditag

    http://whoseqasehhazrie.blogspot.com/2011/02/quizzes-tyme-by-miss-wunny.html

    BalasPadam